Sunday 29 March 2009

Aku Sepasang Baju

Aku adalah sepasang baju. Aku diberikan nama Lacoste.
Aku pada asalnya dari negara Perancis, tetapi aku dilahirkan
di negara Sepanyol. Warna badanku adalah hitam, putih dan
merah.

Suatu hari saya dibungkus ke dalam kotak untk dihantar
ke negara asal saya iaitu Perancis. Saya dilepaskan di negara
Portugal dahulu untuk perhentian sebentar. Kemudian saya
dipamerkan ke pemain bola sepak terkenal di Eropah dan
diseluruh dunia.

Selepas itu, pemain-pemain bola sepak itu hadir di-
pameran baju Lacoste ini. Yang terhadiri adalah Cristiano
Ronaldo, Zinedane Zidane, Fernando Torres dan Adriano.
Pemain bola sepak ini amat kagum dengan saya.

Diakhirnya, salah satu jenama yang lain hadir dipameran
ini juga. Aku tidak sangka yang jenama itu diminati dari
pemain-pemain bola sepak itu. Aku dengan sedihnya
memikirkan siapalah akan beli aku, baju Lacoste ini.

Ketika itu, salah seorang daripada pasukan itu, tibanya
Cristiano Ronaldo dengan semangatnya. Selepas itu saya
dibungkuskan ke dalam kotak dan diterima oleh Cristiano
Ronaldo. Saya sangat gembira kerana debeli oleh pemain
yang terkenal didunia.

1 comment: